Lečenje visokog krvnog pritiska

lecenje-visokog-krvnog-pritiskaVisok krvni pritisak, hipertenzija, je jedno od ozbiljnijih oboljenja modernog čoveka. Smatra se da jedna trećina ukupne populacije ima pritisak koji iskače iz granica normale. Ako se blagovremeno ne leči, visok krvni pritisak može izazvati i druga oboljenja kao što su bolesti srca, infarkt, aterosklerozu, glavobolju i hroničnu glavobolju.

Pod visokim krvnim pritiskom se podrazumeva pritisak povišen iznad 140/90 mmHg. Za lečenje povišenog krvnog pritiska ljudi najčešće potežu za raznim medikamentima, iako se blaga hipertenzija može korigovati samo promenom načina života: pravilnom ishranom, umerenom fizičkom aktivnošću, prestankom pušenja i smanjenjem telesne težine.

Lečenje visokog krvnog pritiska medikamentima je jedan od vidova lečenja ovog oboljenja. Lekovi se prepisuju svakom pacijentu ponaosob i teži se tome da se za svakog pacijenta pronađe idealna kombinacija lekova koja će njegov pritisak držati pod kontrolom. Lečenje krvnog pritiska medikamentima je najčešće veoma uspešno, ali treba znati i to da je povišeni krvni pritisak jedno od oboljenja koje se leči doživotno. Za lečenje hipertenzije najčešće se koriste beta blokatori, diuretici, antagonisti kalcijuma, ACE inhibitori i alfa blokatori. Na početku lečenja je potrebno češće kontrolisati krvni pritisak, jednom do dva puta nedeljno, dok je u kasnijim fazama lečenja dovoljna i mesečna kontrola.

Nefarmakološko lečenje visokog krvnog pritiska se odnosi na promene životnih navika, i to upravo onih koje su dovele do pojave hipertenzije.

Jedan od krivaca za povišen krvni pritisak je i prekomerni unos soli u organizam. Dokazano je da je za normalno funkcionisanje organizma sasvim dovoljna jedna kafena kašičica soli dnevno. Iz svoje ishrane izbacite grickalice, mesne i mlečne prerađevine, a obogatite je svežim voćem i povrćem, i na taj način smanjite pritisak i za 10 mmHg.

Bavljenje fizičkom aktivnošću može biti od koristi, ali se svakako prvo preporučuje savetovanje sa lekarom u vezi sa intenzitetom i vrstom treninga. Bitno je da fizička aktivnost prija, a najčešće se preporučuju trčanje, plivanje, vožnja bicikla, joga ili šetnja.

Dokazano je da alkohol povećava krvni pritisak, te će se on samim prestankom uzimanja alkohola smanjiti. Uz redukovanje količine alkohola se savetuje i potpuni prestanak pušenja, kao i smanjen unos kofeina. Kako je konzumacija alkohola u čvrstoj vezi sa viškom kilograma, a višak kilograma sa hipertenzijom, eto još jedan razlog više za prestanak čestog korišćenja alkoholnih napitaka. Gojazne osobe tri puta češće pate od hipertenzije od normalno uhranjenih osoba. Smanjenjem telesne težine krvni pritisak se može smanjiti, pa čak i dovesti u granice normale.

Promenite ishranu! Možda nije lako, ali je delotvorno. Evo nekih namirnica koje naš kardiovaskularni sistem obožava:

  • Riba
  • Maslinovo ulje
  • Beli luk
  • Voda
  • Cvekla
  • Crna čokolada
  • Jabukovo sirće
  • Crveno bobičasto voće
  • Cimet
  • Đumbir
  • Glog
  • Zeleni čaj
  • Kopriva
  • Jogurt
  • Banane

Visok krvni pritisak je izlečiva bolest, tako da je na vama da joj ne dopustite da kvari kvalitet vašeg života.

Podelite informaciju s prijateljima:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInShare on TumblrEmail this to someone