Dijetoterapija

Prvi privatni centar za glavobolje i migrene u Srbiji
dijetoterapija

Pronalaženje ispravne ravnoteže u ishrani, vežbanju i spavanju nije lako, a još je teže onima koji pate od svakodnevnih glavobolja. Ipak, pravilna ishrana je jedan od najkritičnijih elemenata u održavanju dugoročne kontrole nad glavoboljom.

Da biste više saznali o dijetoterapiji pročitajte čime se bavi dijetolog i kako ispravna ishrana može da pomogne kod migrene.

Pružajući  edukaciju o ovim osnovnim životnim funkcijama, Centar za glavobolje MediHelp, u  Beogradu, obogaćuje naše pacijente praktičnim znanjima koje će primeniti u svakodnevnom životu. Proaktivno uvođenje promena u načinu života i primenjivanje zdravih životnih funkcija pomažu pacijentima da smanje i / ili bolje upravljaju svojim glavoboljama.

 

OSNOVE LEČENJA

Tokom lečenja, fokusiramo se na sledeće osnovne elemente:

Dijeta: Istraživanja su pokazala da se strogo pridržavanje “dijete za eliminaciju migrene” ima veliki značaj koje može pomoći svim drugim primenjivanim terapijskim metodama u borbi protiv migrene.

To znači uklanjanje svih mogućih uzroka glavobolje povezanih sa hranom, uključujući čokoladu, stare sireve, mlečne proizvode, alkoholna pića, luk, bob, kiselu i mariniranu hranu, proizvode od kvasca, suhomesnate proizvode, meso sa nitritima, hranu koja sadrži MSG (mononatrijumglutamat), veštačke zaslađivače i kofein.

Treba znati da pobrojana hrana nije razlog što neko boluje od glavobolje, već je pokretač napada glavobolje-migrene, kod pacijenata koji već od nje i boluju.

 

Iako smatramo da bi pridržavanje strogog režima ishrane kod migrene bilo korisno, obzirom da je nekada teško u potpunosti pratiti ova uputstva, primenjujemo opšte dijetetske smernice:

  • Obavezno doručkujte svako jutro.
  • Jedite mnogo voća i povrća – sirovo, slabo kuvano ili sušeno. Banane, lubenice, kruška, šljiva, mango, papaja i ananas mogu povećati energetske nivoe tako brzo, kao i svaki slatkiš. Šargarepa i krompir se takođe brzo vare i apsorbuju u krvotok.
  • Ukoliko nema alergijskih ograničenja, konzumirajte male količine oraha i ostalih semenki svaki dan.
  • U svakodnevnu ishranu uključite cela zrna, braon pirinač, hleb od celog zrna, kukuruzne pahuljice i celu-u zrnu ili mlevenu pšenicu.
  • Koristite proteinsku ishranu npr. nemasno meso, riba, mlečne proizvode bez masti, pasulj i puter od kikirikija.
  • Pijte šest prosečnih čaša vode dnevno.
  • Uzmite multivitaminske dodatke svaki dan.
  • Ograničite količinu pržene hrane sa visokim sadržajem masti, visokoprerađene namirnice kao što su čokolada i čips, i stimulanse kao što je kofein.
  • Izbegavajte upotrebu alkohola i duvana.
  • Izbegavajte pića koja sadrže kofein.

Naočigled “jednostavni” saveti u vezi ishrane mogu biti i vrlo “kompleksni” s obzirom da se oni određuju individualno, a prema vrsti glavobolje ili životnim navikama pacijenata, kao i potencijalnim drugim oboljenjima od kojih oni boluju.

Te savete i individualne protokole  u Centru za glavobolje i migrene MediHelp, pruža visokospecijalizovani lekar, specijalista ishrane, koji značajno doprinosi svim ostalim terapijskim protokolima lečenja.

Zatvori